Wednesday 17 February 2016

HELLOOOO... CERITA PASAL AMAR MALEEQ & BABYWEARING

HELLO!!!!

Lamanya tak bersiaran dalam blog ni. Last update status pada 29.1.2014. Hari ini dah 18.2.2016. 2 tahun lebih tak jengok blog ni. Tak tahu nak tulis cerita pasal apa. Terlalu banyak cerita, terlalu banyak kenangan sepanjang 2 tahun. Ada yang masih kekal utuh dalam kotak simpanan, ada yang telah dibuang jauh2 kerana sangat pedih untuk diingati, ada yang manis sehingga tak lepas senyuman di bibir dan ada juga rindu untuk mengulang semula kenangan yang telah berlalu...

Yang paling paling penting pada tanggal 17 OKTOBER 2014 bertambah lagi hero dalam hidupku. Kami menamakan si comel kami AMAR MALEEQ BIN AZRUL FAIZAL.


PUTIH PUTIH MELATI....

2 JARI TAPAK KAKI..

HILANG SEGALA KESAKITAN... SENYUM

FRESH FROM MY WOMB... LOVE U SO MUCH


Alhamdulillah... Sekarang saya sudah ada 4 orang hero sekarang : Si Hitam Manis Suamiku, Super Hero Abang Long, Si Becok Angah dan Si Comel Adik Amar. 




BIRTHDAY AMAR YG PERTAMA
Nak cerita... Bila dapat anak yang ketiga ni barulah nak kenal BABYWEARING... Eh! Best sangat la Babywearing ni. Rasa seperti sentiasa mendakap baby. Baby pun rilek and kurang meragam. Amar Maleeq dah start babywearing sejak pantang lagi.. My first BW guna DIY Ringsling batik. Guna batik lepas panjang 3 meter & rings. Bila dah habis pantang up pulak guna wrap. Beli wrap yang murah2 je, preloved brand DAIESU FIESTA. Murah pun tak berapa nak murah sangat la, dekat rm200 jugak tu. Wrap ni ada bermacam-macam jenis tau. Saya memang tak berapa nak study pasal jenis and brand wrap. Tapi ada harga wrap sampai mencecah harga ribu riban tau. Biasanya yang handwoven la yang mahal. Harga yang preloved saje dari RM900 up to RM3000. Belum lagi yang baru tau. Mahu dekat2 RM10,000 kot kalau baru...Dan sebenarnya ramai ibu2 di luar sana yang mempunyai koleksi wrap yang banyak, kaler & corak yang cantik dan harga yang sangat sangat sangat la mahal. Huhuhu....alahaiiiii!!! Pada saya tak perlu la sampai nak buat koleksi banyak2. Janji ada sudah laaa... Bila Amar Maleeq dah umur 4 bulan, tulang belakang dah keras sikit, dah sesuai up dalam Soft Structured Carrier (SSC). Yang ni memang melabur banyak juga untuk beli. Saya beli brand TULA. Harga lebih kurang RM500...Fuhhhh!!! Pejam mata rapat2 masa nak keluarkan duit tu. Tapi bila fikir boleh guna for long term, sampai umur 2-3 tahun kira ok la... Last sekali saya tambah saya tambah 1 lagi wrap. Hihi... Perempuan kan. Nak jugak membeli walau tak berapa nak guna pun. Kali ini saya beli brand ELLEVILL ZARA. Harga dalam RM250. Mesti la preloved saja yang ku mampu...hihi. Setakat tu saja kot BABYWEARING gear yang saya kumpul. Insya-Allah akan diguna sampai Amar Maleeq dah tak mahu dikendong atau akan digunakan semula untuk baby akan datang...hihi

Shopping di Giant... Memang mudah nak bergerak. Amar pun nyenyak tidur dlm wrap tu

Ambil angin petang2 di halaman rumah

Ringsling Daiesu Fiesta. Comel sgt Amar...hihi

Awal2 up dlm SSC. Bergaya dgn TULA sambil menjaga abanglong dlm wad. Rilek mama boleh buat 2-3 kerja dlm 1 masa

Mcm biasa...Amar Maleeq zzzzzzzz bila duk dlm TULA

Meeting up dgn geng2 BW. Belajar back carry dgn wrap.

Baby besar ni pun teringin jugak dikendong...

Dah rasa macam sarat mengandung semula.. 

Pergi kenduri org kahwin sambil babywearing pun xde masalah. Amar Maleeq behave sangat...

Hari raya guna ringsling. Easy to in, easy to out. Lagipun  kena dgn tema hijau...

Ini la dia si ZARA tu. Corak cantik, kaler menarik...



1 comment:

  1. assalamualaikum wbt azie. lama nya kita tak jumpa kan. insyaAllah satu hari nanti nak ronda2 sampai ke tganu n jumpa kawan2. Nak berkenalan dgn 3 hero manis, abang long akhil, adam n amar maleeq.

    ReplyDelete